Menú

FAQ La meva carpeta

Preguntes generals

  • Què és La meva carpeta?

    És el servei municipal que permet accedir a les nostres dades: fiscals, d'empadronament, de tramitació... També inclou altres serveis, com ara: el pagament de tributs municipals, la validació de documents electrònics o la signatura electrònica (portafirmes).

  • Quins serveis ofereix?
  • Qui la pot fer servir? 

    La ciutadania en general. I les empreses i les entitats, a través dels seus representants legals.

  • És segur utilitzar els serveis identificats de La meva carpeta?

    La meva carpeta fa servir un protocol segur de comunicació (https), de manera que les comunicacions viatgen xifrades entre l'emissor i el receptor.

  • Quins són els problemes més freqüents per accedir-hi?

    Consulta l'ajuda del servei VÀLid on indica quins són els problemes més comuns i com resoldre'ls.

Objectes tributaris i rebuts

  • Quina diferència hi ha entre rebuts i autoliquidacions?

    Els rebuts que genera l'Ajuntament poden ser dels següents tipus: liquidacions, autoliquidacions, rebuts de padró i multes.

    Els rebuts de padró es generen periòdicament, generalment una vegada a l'any.

    L'Ajuntament genera liquidacions quan té informació per determinar el deute tributari i es realitzen fora d'un padró periòdic (alta o variació cadastral d'una finca, inspeccions, altes d'activitats econòmiques, etc.).

    Les autoliquidacions es generen quan l'interessat comunica a l'Ajuntament les dades necessàries per liquidar el tribut (plusvàlues, llicències d'obres, etc.).

    Les liquidacions i autoliquidacions poden fer referència a un o més exercicis.

    Més informació a Sobre els tributs i els rebuts.

  • Com puc consultar i domiciliar els meus objectes tributaris?

    A l'apartat "Objectes tributaris" de La meva carpeta. Consulta el que cal saber sobre els objectes tributaris (quins gestiona l'Ajuntament, en quins terminis es poden domiciliar...).

Altres serveis

  • Com puc obtenir un certificat d'empadronament?

    Accediu a Les meves dades d'empadronament. Si figureu al padró d'habitants, apareixeran les dades padronals i podrem fer clic al botó "Certificat d'empadronament".

  • En què consisteix la validació de documents?

    La majoria dels documents emesos per l'Ajuntament, adreçats a la ciutadania inclouen un Codi Segur de Verificació (CSV). Aquest codi permet a una tercera persona (per exemple, una altra administració), a través de la pàgina de Validació, descarregar-se una còpia del document, per comparar-los i així verificar que ha estat generat per l'Ajuntament.

  • En què consisteix la signatura de documents (Portasignatures)?

    El servei de Portasignatures és un servei municipal adreçat a la ciutadania, que fa possible la signatura de documents de tràmits electrònics de manera remota.

    Per tal de poder accedir a aquest servei, cal identificar-se mitjançant un certificat digital adreçat a la persona (física o jurídica) destinatària de la signatura. En cas de ser una persona jurídica, caldrà que el certificat sigui de representació d'aquesta.

    Des del portasignatures, es poden veure els documents pendents de signar (o rebutjar), així com els signats o rebutjats anteriorment.

    En cas d'accedir amb un certificat de representació, també apareixen els documents pendents de signar o rebutjar per a la persona jurídica a qui es representa.

T'ha sigut útil aquesta pàgina? Si No
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració
Utilitzem cookies per garantir-vos una millor experiència al web. Si continueu navegant, entendrem que n'accepteu el seu ús. Més informació D'acord