Menú

FAQ tramitació

Preguntes generals

  • Què haig de saber sobre la tramitació amb l'Ajuntament?

    La tramitació amb l'Ajuntament implica diferents circuits, en funció de la naturalesa del tràmit.

    Alguns tràmits són molt específics i s'han de realitzar a través d'una aplicació concreta. Per exemple: presentar una factura.

    Altres tràmits no requereixen garanties de seguretat, en la identificació de la persona o en el tractament de les dades. Per exemple: consultar els horaris dels busos urbans.  

    Però una bona part dels tràmits municipals són gestionats mitjançant circuits administratius reglats que poden implicar:

    • Una tramitació inicial amb formulari o instància, que genera una anotació al Registre electrònic municipal d'entrada.
    • La creació i gestió d'un expedient administratiu.
    • La notificació a les persones interessades, que inclou una anotació al Registre electrònic municipal de sortida.

     

  • Com es tramita?

    El primer que hem de fer és localitzar el tràmit que volem fer al Catàleg de tràmits i gestions.

    Si no hi has accedit mai, pots consultar com trobar un tràmit determinat.

  • Com puc trobar un tràmit al web municipal?
  • Necessito certificat digital per tramitar?

    En la majoria de tràmits en línia (i en l'accés a La meva carpeta) no es requereix l'ús concret de certificat digital.

    Hi ha sistemes alternatius admesos (idCAT Mòbil i Cl@ve), que no requereixen l'ús de certificat digital.

    Consulta els Dubtes generals sobre la identificació digital.

  • Quan puc fer servir la Sol·licitud genèrica?

    Es pot fer servir la Sol·licitud genèrica per qualsevol tràmit municipal que no tingui un formulari de sol·licitud en línia específic. Abans de fer-la servir, doncs, cal comprovar al Catàleg de Tràmits i Gestions si el tràmit que es vol realitzar té ja associat un formulari en línia específic que permeti una gestió més adequada. Consulteu com trobar un tràmit determinat

    Quan les sol·licituds que disposin d'un formulari específic, siguin lliurades a través de la sol·licitud genèrica, es requerirà a l'interessat/da que en un termini de deu dies faci servir el formulari correcte. En cas de no fer-ho, es considerarà que desisteix de la seva petició.

  • Quins són els problemes més freqüents en la tramitació en línia?
  • Com faig per adjuntar al tràmit un fitxer gran?

    Els formularis del Servei de Tramitació Avançada no admeten fitxers de mida superior a 12MB. Consulteu, a l'ajuda de l'aplicació STATransfer, com es poden enviar.

  • Com puc tramitar amb representació

Sobre el Registre electrònic

  • Què és el "Registre electrònic"?

    El Registre electrònic o Registre General és l'instrument que ha establert l'Administració per controlar el flux de comunicació entre l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú i la ciutadania o altres organitzacions i que dona fe de si s'ha produït o no aquesta comunicació.

    Més informació sobre el Registre electrònic.

  • Com funciona el "Registre electrònic"?

    El Registre electrònic recull les comunicacions entre l'Ajuntament i les persones interessades, relacionades amb tràmits determinats.

    Consulta com es tramita.

  • Com puc consultar les meves anotacions al Registre?

    Entrant a La meva carpeta podem consultar les nostres anotacions al registre electrònic. També els nostres expedients, els nostres rebuts...  

T'ha sigut útil aquesta pàgina? Si No
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració
Utilitzem cookies per garantir-vos una millor experiència al web. Si continueu navegant, entendrem que n'accepteu el seu ús. Més informació D'acord