La tramitació amb l'Ajuntament implica diferents circuits, en funció de la naturalesa del tràmit.
Alguns tràmits són molt específics i s'han de realitzar a través d'una aplicació concreta. Per exemple: presentar una factura.
Altres tràmits no requereixen garanties de seguretat, en la identificació de la persona o en el tractament de les dades. Per exemple: consultar els horaris dels busos urbans.
Però una bona part dels tràmits municipals són gestionats mitjançant circuits administratius reglats que poden implicar:
El primer que hem de fer és localitzar el tràmit que volem fer al Catàleg de tràmits i gestions.
Si no hi has accedit mai, pots consultar com trobar un tràmit determinat.
Consulta com trobar un tràmit determinat.
En la majoria de tràmits en línia (i en l'accés a La meva carpeta) no es requereix l'ús concret de certificat digital.
Hi ha sistemes alternatius admesos (idCAT Mòbil i Cl@ve), que no requereixen l'ús de certificat digital.
Consulta els Dubtes generals sobre la identificació digital.
Es pot fer servir la Sol·licitud genèrica per qualsevol tràmit municipal que no tingui un formulari de sol·licitud en línia específic. Abans de fer-la servir, doncs, cal comprovar al Catàleg de Tràmits i Gestions si el tràmit que es vol realitzar té ja associat un formulari en línia específic que permeti una gestió més adequada. Consulteu com trobar un tràmit determinat.
Quan les sol·licituds que disposin d'un formulari específic, siguin lliurades a través de la sol·licitud genèrica, es requerirà a l'interessat/da que en un termini de deu dies faci servir el formulari correcte. En cas de no fer-ho, es considerarà que desisteix de la seva petició.
Mira quins són els problemes en la tramitació en línia.
Els formularis del Servei de Tramitació Avançada no admeten fitxers de mida superior a 12MB. Consulteu, a l'ajuda de l'aplicació STATransfer, com es poden enviar.
Consulta com tramitar en representació
El Registre electrònic o Registre General és l'instrument que ha establert l'Administració per controlar el flux de comunicació entre l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú i la ciutadania o altres organitzacions i que dona fe de si s'ha produït o no aquesta comunicació.
El Registre electrònic recull les comunicacions entre l'Ajuntament i les persones interessades, relacionades amb tràmits determinats.
Consulta com es tramita.
Entrant a La meva carpeta podem consultar les nostres anotacions al registre electrònic. També els nostres expedients, els nostres rebuts...