Menú

Cèdula d'habitabilitat de segona ocupació (habitatge usat)

Comparteix:

TRÀMIT MUNICIPAL

Sol·licitud de la cèdula d'habitabilitat per a habitatges usats, tant si es tracta d'un habitatge que ja disposava de cèdula i aquesta ha caducat, com d'un habitatge usat que no ha disposat de cèdula amb anterioritat.
La cèdula un document que expedeix la Generalitat de Catalunya que acredita que un habitatge compleix els requisits d'habitabilitat i solidesa fixats per reglament. La cèdula és imprescindible per poder donar d'alta els diversos serveis d'un habitatge com són l'aigua, la llum o el gas, per poder realitzar una compra-venda i per llogar un habitatge.
La cèdula d'habitabilitat caduca als 15 anys de ser atorgada. Transcorregut aquest termini cal tornar a sol·licitar-la.

Preu: Veure l'apartat Observacions

Període de tramitació

Tot l'any

Termini de la sol·licitud

No n'hi ha

Com es pot tramitar:
Tramitable al Servei de Tramitació Avançada

Des del botó TRAMITAR EN LÍNIA que trobareu a continuació, podeu presentar l'imprès de sol·licitud d'aquest tràmit i tota la documentació requerida. Per fer-ho heu de tenir certificat digital o idCAT Mòbil.  Si no el teniu, podeu obtenir-lo aquí.

Presencialment

Totes les tramitacions del servei d'Habitatge es faran preferentment de forma telemàtica. En cas que no us sigui possible fer-ho, cal que demaneu cita concertada al gestor del tràmit: aquesada@vilanova.cat - 93 814 00 00 (ext 2061)

Procediment

  1. La persona interessada ha de contractar els serveis d'un arquitecte o aparellador per tal que faci la inspecció de l'habitatge i ompli el corresponent Certificat d'Habitabilitat, que alhora és també el document oficial de sol·licitud de cèdula. En cas que ho necessiteu, podeu consultar el llistat de tècnics registrats al Directori del web municipal
  2. L'interessat/da haurà de registrar en línia aquest Certificat d'Habitabilitat.
  3. En cas que sigui necessari, el tècnic del servei d'Habitatge es posarà en contacte amb l'interessat/ada per concertar una visita de comprovació del seu habitatge i entregarà el document de liquidació a pagar a la Generalitat.
  4. En cas que no es faci inspecció del tècnic municipal, el document de liquidació se li enviarà per correu electrònic.
  5. Un cop expedida la cèdula, aquesta s'enviarà en format digital al correu electrònic facilitat,  o bé en paper, si així ho va especificar en el moment de fer la sol·licitud, a l'adreça postal que s'hagi indicat.

Observacions

  • La taxa de la Generalitat es pagarà a una oficina bancària, aportant el full de l'autoliquidació que lOficina Local d'Habitatge lliurarà a l'nteressat/ada.

 

Qui el pot demanar?

El propietari de l'habitatge o persona degudament autoritzada.

Temps mitjà de resolució

Entre 20 i 30 dies

Documentació necessària

Consulteu el següent enllaç: OVT de la Generalitat de Catalunya.

 

Més sobre el tràmit

Més informació ...

Consulta tots els tràmits relacionats amb:

Habitatge
T'ha sigut útil aquesta pàgina? SiNo
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració