El servei de Portasignatures és un servei municipal adreçat a la ciutadania, que fa possible la signatura de documents de tràmits electrònics de manera remota.
Per tal de poder accedir a aquest servei, cal identificar-se mitjançant un certificat digital adreçat a la persona (física o jurídica) destinatària de la signatura. En cas de ser una persona jurídica, caldrà que el certificat sigui de representació d'aquesta.
Des del portasignatures, es poden veure els documents pendents de signar (o rebutjar), així com els signats o rebutjats anteriorment.
En cas d'accedir amb un certificat de representació, també apareixen els documents pendents de signar o rebutjar per a la persona jurídica a qui es representa.
Per tal de poder accedir correctament a aquest servei, caldrà que el sistema des del qual se signa compleixi els requisits següents:
A més, l'accés s'ha de realitzar mitjançant un certificat digital que identifiqui la persona a qui s'ha dirigit la signatura del document.
En entrar al Portasignatures veurem la safata d'entrada amb els documents pendents de signatura.
Com podem veure a la imatge, podem:
En cas d'accedir amb un certificat de representació, veuríem un segon apartat, com l'anterior (amb el nom "En qualitat de representant"), amb la mateixa informació relacionada amb qui representem.