Menú

Queixa/reclamació/denúncia a una empresa o mediació de consum a través de l'OMIC.

Comparteix:

TRÀMIT MUNICIPAL

  • Queixa/reclamació/denúncia:

Les persones consumidores tenen dret a presentar una queixa/reclamació/denúncia davant d'un establiment comercial amb la pretensió d'obtenir la reparació d'un dany, el rescabalament de determinades quantitats, el compliment o resolució d'un contracte o l'anul.lació d'un deute. Serveix per a reclamar aquells drets del consumidor/a que s’hagin pogut veure vulnerats.

  • Mediació:

Les persones consumidores poden sol·licitar una mediació de consum. Aquest és un procediment on intervé un tècnic en mediació que promou que la persona consumidora i l'empresa arribina una solució consensuada i vinculant que queda recollida en un acta.

  • Normativa relacionada:

Codi de consum de Catalunya

Decret 98/2014, de 8 de juliol, sobre el procediment de mediació en les relacions de consum.

Decret 121/2013, de 26 de febrer, pel qual es regulen els fulls oficials de queixa, reclamació i denúncia en les relacions de consum

 

Preu: Gratuït

Període de tramitació

Tot l'any

Termini de la sol·licitud

No ni'hi ha

Com es pot tramitar:
En línia, al Servei de Tramitació Avançada

Tramitació mitjançant el Servei de Tramitació Avançada. Requereix l'ús de certificat digital o idCAT Mòbil.

Presencialment A les oficines indicades
Oficina Municipal d'Informació al Consumidor - OMIC
Plaça de la Vila, 10
Tel.: 938935555

Requeriments

Cal que la matèria del conflicte a resoldre estigui contemplat a la normativa de consum.

Procediment

Presencialment i telemàticament (en línia) 

Qui el pot demanar?

-La sol·licitud de queixa/reclamació/denúncia la pot sol·licitar qualsevol persona -interessat o representant autoritzat- empadronada a Vilanova i la Geltrú.

-La sol·licitud del servei de mediació la pot demanar qualsevol persona física o jurídica empadronada a Vilanova i la Geltrú, que hagi adquirit béns o serveis en empreses de la ciutat, per contractació feta en establiment obert al públic. També persones consumidores d'altres poblacions que hagin adquirit béns o serveis en establiments comercials o a professionals de Vilanova i la Geltrú.

Temps mitjà de resolució

3 mesos

Documentació necessària

-Sol·licitud de queixa/reclamació/denúncia/a o mediació per presentar a l'OMIC (només si el tràmit es fa de manera presencial)

-Reclamació presentada prèviament a l'empresa i resposta de la mateixa si n'hi ha.

-Documentació acreditativa dels fets que motivin la queixa/reclamació/denúncia (factures, pressupostos, contractes, opuscles publicitaris, bitllets de transport, etc)

Consulta tots els tràmits relacionats amb:

Comerç, Consumidors
T'ha sigut útil aquesta pàgina? SiNo
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració