Menú

Obtenir el certificat electrònic IdCat

Comparteix:

TRÀMIT MUNICIPAL

 

 

QUÈ ÉS UN CERTIFICAT ELECTRÒNIC?

Un certificat electrònic és la manera de garantir la identitat personal ens els nostres tràmits, gestions, etc. a Internet. Consisteix en un fitxer electrònic que es pot emmagatzemar al navegador del propi ordinador, en una memòria USB (cas de l'idCat), en un CD o bé en un xip integrat en una targeta (cas del DNI electrònic).

Per fer servir el certificat digital se't demanarà un PIN, un número secret que només coneix el propietari (com en el cas del PIN del mòbil o de la targeta de crèdit/dèbit).

L'ús del certificat digital garanteix:
- La identificació de l'emissor: només la persona que signa pot haver enviat la informació.
- La integritat de la transacció: s'ha rebut tota la informació i aquesta no ha estat manipulada per cap persona no autoritzada.
- El no rebuig dels compromisos adquirits per via electrònica: la signatura electrònica reconeguda té el mateix valor legal que la firma manuscrita.
- La confidencialitat de l'enviament: una comunicació xifrada només pot ser llegida pel seu destinatari final i no pot haver estat manipulada. 
 

Període de tramitació

Tot l'any

Termini de la sol·licitud

No n'hi ha

Com es pot tramitar:
Presencialment

A les oficines indicades

A l'Oficina d'Atenció Ciutadana. La tramitació és presencial amb cita prèvia. 

Podeu sol·licitar cita prèvia clicant aquí o accedint al terminal de tramitació ubicat a la  planta baixa del nostre Ajuntament

 

Consell Comarcal del Garraf
Plaça de Beatriu de Claramunt, 7
Tel.: 938100406 / 938100408 / 938100409 / 938100400
Oficina d'Atenció Ciutadana - OAC
Plaça de la Vila, 8
Tel.: 010 / 938143900 Preu trucada del 010: 0,15 € per a l'establiment de trucada i 0,18 € per minut

Requeriments

Els especificats al web d'IdCat

Procediment

COM OBTENIR L'idCAT

El primer pas és sol·licitar-ho a través del web de l'IdCat.


El segon pas és anar a una Entitat de Registre Col·laboradora. Consell Comarcal del Garraf ccgarraf@ccgarraf.cat

Ajuntament de Vilanova i la Geltrú (OAC) a partir de l'1 de febrer de 2022 amb cita prèvia enviant un correu a atencio@vilanova.cat solicitant la cita

Quan us hi presenteu haureu de presentar l'original del document d'identitat que haureu introduït en fer la sol·licitud.


El tercer pas és instal·lar el programari.
 
També podeu anar a qualsevol Entitat de registre de l'IdCat  amb el vostre DNI vigent, i us resoldran la sol·licitud.

Més informació

Qui el pot demanar?

- La persona interessada o afectada pel tràmit

Temps mitjà de resolució

Immediat

Consulta tots els tràmits relacionats amb:

Creació, innovació i tecnologia, L'Ajuntament
T'ha sigut útil aquesta pàgina? SiNo
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració