Menú

Obres Menors. Comunicació prèvia

Comparteix:

TRÀMIT MUNICIPAL

TRÀMIT TELEMÀTIC DE FORMA PREFERENT

Es poden tramitar amb Comunicació Prèvia obres de reforma menors, sense afectació estructural, en habitatges i locals dins de sòl urbà. 

No es poden tramitar en règim comunicat les obres que suposin l'afectació estructural de l'edifici, els canvi d'ús, ni tampoc aquelles obres que afectin als edificis inclosos en el Pla Especial i Catàleg Històric, Artístic i Natural de Vilanova i la Geltrú.

Tampoc es poden tramitar en règim comunicat les obres d'adequació de locals de pública concurrència, com ara bars, restaurants, tallers mecànics, gimnàs, ....  En aquest cas consulteu al departament de Llicències el tràmit administratiu.

Les obres hauran d'ajustar-se al planejament urbanístic vigent.

En concret es poden tramitar en règim comunicat les següents obres:

1. Renovació de la cuina, el bany.

2. Reparar o substituir paviments, cel rasos, instal·lacions interiors i fusteria interior

3. Repicar, enguixar i pintar parets i sostres

4. Canvi de distribució interior d'habitatges i locals sense afectar l'estructura

5. Reparar o substituir claveguera interior

6. Substituir impermeabilització a cobertes planes i inclinades

7. Reformes interiors a vestíbuls comunitaris i escales que no disminueixin dimensions ni afectin rampes.

8. Substituir canaló de recollida d'aigües pluvials

9. Tala d'arbres (sempre que no es tracti de masses arbòries o vegetació arbustiva)

10 Neteja i desbrossat de solars urbans  

11. Reparar i pintar tanques

12. Instal·lació de plaques solars o fotovoltàiques sempre i quan no sigui un edifici inclòs dins de l'àmbit del Nucli Antic o inclòs en el Pla Especial i Catàleg Històric Artístic. En aquest cas caldrà sol·licitar llicència d'obres (veure el tràmit Obres. Instal·lacions i Rases de Serveis, Plaques Solars i Aparells de Climatització Llicència)

 

Preu: Veure Ordenances Fiscals 5 i 10

Període de tramitació

Tot l'any

Termini de la sol·licitud

No n'hi ha

Com es pot tramitar:
Tramitable al Servei de Tramitació Avançada

Per poder fer el tràmit telemàtic cal que abans, els serveis administratius de Llicències, us calculin la carta de pagament. Per fer el càlcul cal enviar l'imprés Comunicació Prèvia d'Obres Menors omplert i el pressupost detallat de les obres al correu electrònic llicencies@vilanova.cat

Els serveis administratius de Llicències us enviarà al vostre correu electrònic la carta de pagament, que caldrà abonar abans de fer el tràmit telemàtic.

Un cop abonada, cal accedir al registre telemàtic a través del botó que figura a sota, i que és específic per a aquesta tramitació, adjuntant l'imprés Comunicació Prèvia d'Obres Menors, el justificant del pagament i la resta de documentació requerida, atenent el tipus d'obra que es sol·liciti.

Cada document annexat podrà tenir una mida màxima de 100 Mb. Els documents poden ser en aquests formats:

  • Plànol: bmp,jpg,pdf,png,tif,xml,dwg
  • Projecte :bmp,jpg,pdf,png,tif,xml
  • Altra documentació: xls,xlsx,gif,jpeg,jpg,pdf,docx,doc
Presencialment

IMPORTANT:

La tramitació de qualsevol Llicència o Comunicació Prèvia d'obres es farà preferenment de forma telemàtica, seguint les instruccions que figuren a l'apartat Servei de Tramitació Avançada.

Només en el cas que no us sigui possible fer-ho d'aquesta manera, podeu fer la tramitació presencial amb Cita Concertada, trucant al 938140000 extensió 2130 de dilluns a divendres de 9,30 a 14 hores, o enviant un correu electrònic a l'adreça llicencies@vilanova.cat

 

Oficina de Llicències urbanístiques
Plaça de la Vila, 8 1r
Tel.: 938140000 (Ext. 2130)

Requeriments

L'article 24 de l'Ordenança reguladora de soroll i vibracions, estableix que l'horari de treball serà entre les 8 i les 20 hores dels dies laborables

Quan l'execució de l'obra suposi una ocupació o afectació de la via pública, caldrà tramitar l'autorització al departament de Serveis Viaris

Procediment

  1. Abonar la carta de pagament que us haurà facilitat el Servei de Llicències 
  2. Presentar, preferentment de forma telemàtica, l'imprés de Comunicació Prèvia i el document de Condicions omplerts i signats a més de la resta de documentació requerida.
  3. Passats 10 dies hàbils des de la presentació, (sense comptar dissabtes, diumenges ni festius), es podran iniciar les obres, sempre i quan no es comuniqui al titular la disconformitat amb la Comunicació presentada, i aquesta s'ajusti a la normativa urbanística, a les ordenances municipals, així com les condicions de establertes a la mateixa comunicació.
  4. El termini per a fer les obres és de 6 mesos des del registre d'entrada de la Comunicació

Observacions

IMPORTANT

EL REIAL DECRET 463/2020 DE 14 DE MARÇ, DE DECLARACIÓ DE L’ESTAT D’ALARMA, PREVEU LA SUSPENSIÓ I INTERRUPCIÓ DELS TERMINIS DE TRAMITACIÓ DE LES SOL·LICITUDS  QUE ES FACIN A LES ENTITATS DEL SECTOR PÚBLIC.  TAMBÉ SUSPÈN ELS TERMINIS PER A DUR A TERME LES OBRES, ESTABLERTS A LES HABILITACIONS MUNICIPALS (LLICÈNCIES I COMUNICACIONS PRÈVIES), FINS QUE PERDI VIGÈNCIA AQUEST REIAL DECRET I LES SEVES PRÒRROGUES.

Qui el pot demanar?

La persona interessada pel tràmit o un/a representant degudament autoritzat/da

Temps mitjà de resolució

Es podran iniciar les obres un cop transcorreguts 10 dies hàbils des de la presentació de la Comunicació Prèvia, sempre i quan no es comuniqui al titular la invalidesa de la Comunicació, i aquesta s'ajusti a la normativa urbanística vigent

Silenci administratiu

Positiu

Documentació necessària

Per a totes les Comunicacions Prèvies:

  1. Model de Comunicació Prèvia d'obres menors, omplert i signat
  2. Document de Condicions de les obres en règim de Comunicació Prèvia signat
  3. Fotocòpia del NIF o DNI del sol·licitant
  4. Autoliquidació i justificant de pagament
  5. Referència cadastral de l'immoble (rebut de l'IBI)
  6. Autorització del representant, si és el cas.
  7. Pressupost
  8. Fotografies

* Per als següents tipus d'obres a més de la documentació genèrica també cal aportar la següent:

Obres de reforma amb canvis de distribució interior:

  1. Memòria tècnica
  2. Plànols de l'estat actual i de la nova distribució
  3. Certificat tècnic acreditatiu que no s'afecta a l'estructura

Obres en cobertes inclinades:

  1. Estudi bàsic de seguretat i salut (no cal visat)
  2. Full d'assumeix (no cal visat)

Tala d'arbres

  1. Pressupost d'una empresa de jardineria
  2. Còpia de la pòlisssa de R.Civil de l'empresa de jardineria

Consulta tots els tràmits relacionats amb:

Llicències, permisos i autoritzacions, Habitatge
T'ha sigut útil aquesta pàgina? SiNo
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració