Menú

Cèdula d'habitabilitat - Sol·licitud de Duplicat

Comparteix:

TRÀMIT MUNICIPAL

La cèdula d'habitabilitat és necessària per:
a) Transmetre un habitatge en venda, lloguer o cessió d'ús
b) Donar-se d'alta dels serveis d'aigua, electricitat, gas, telecomunicacions i altres serveis. 

Les cèdules concedides a partir de l'entrada en vigor del Decret 141/2012 tenen una vigència de 25 o 15 anys, segons tipologia. Les anteriors tenen una vigència de 10 anys. A cada cèdula es recull la data de caducitat. 

Per saber si l'habitatge té concedida cèdula d'habitabilitat o no, i si aquesta és vigent o no, cal fer la consulta al 012 tot indicant l'adreça de l'habitatge. Us diran si l'habitatge disposa de cèdula d'habitabilitat i quan es va concedir.

Si s'extravia el document de cèdula durant el termini en què encara és vigent, es pot demanar un duplicat, que s'expedeix de forma gratuïta per a l'interessat/ada.

Preu: 0

Període de tramitació

Tot l'any

Termini de la sol·licitud

No n'hi ha

Com es pot tramitar:
En línia a STA

Cal adjuntar l'imprès de sol·licitud d'aquest tràmit i tota la documentació requerida.

Requereix identificació mitjançant idCAT Mòbil, Cl@ve o certificat digital

Presencialment

Totes les tramitacions del servei d'Habitatge es faran preferentment de forma telemàtica. En cas que no us sigui possible fer-ho, cal que contacteu amb l'OFICINA LOCAL D'HABITATGE:

Requeriments

- Per sol·licitar un duplicat de cèdula cal que aquesta sigui vigent. Un cop caducada, caldrà tramitar-la de nou.

Qui el pot demanar?

- El propietari o llogater de l'habitatge.
- Un/a representant degudament autoritzat/da.

Temps mitjà de resolució

1 dia

Procediment

Presentar la sol·licitud, preferiblement de forma telemàtica, adjuntant la documentació requerida. L'Oficina Local d'Habitatge li enviarà el document digital de la Cèdula (amb codi de verificació segur) al correu electrònic que s'hagi indicat en el moment de fer la sol·licitud.

Documentació necessària

La documentació que cal aportar, segons els cas, és:

Propietari de l'habitatge:  Escriptura de compravenda o nota registral que acrediti que és el titular (només a efectes de comprovació, no cal fotocòpia) i DNI .
Llogater: Contracte d'arrendament vigent (a efectes de comprovació) i DNI .
Representant del propietari: Escriptures de compravenda (a efectes de comprovació). DNI del representant i del propietari. Autorització del propietari.

Més sobre el tràmit

Més informació ...

Consulta tots els tràmits relacionats amb:

Habitatge
T'ha sigut útil aquesta pàgina? SiNo
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració