Menú

Sol·licitud d'accés al Servei de Primera Acollida per a les persones estrangeres immigrades i les retornades (Servei de Convivència i Equitat)

Comparteix:

TRÀMIT MUNICIPAL

El Servei de Primera Acollida consisteix en un conjunt d'accions i recursos que responen a les necessitats inicials de formació i informació de les persones usuàries potencials. Inclou l'acompanyament, la formació i la certificació d'uns coneixements mínims per facilitar el viure i treballar a Catalunya.

Els continguts a acreditar es divideixen en tres mòduls: un mòdul per aprendre català i castellà amb un mínim de 90 hores de formació en cadascuna de les dues llengües oficials, un mòdul sobre coneixements laborals amb una durada mínima de 15 hores i un tercer mòdul sobre coneixement de la societat catalana amb un mínim de 15 hores.

Període de tramitació

Tot l'any

Termini de la sol·licitud

No n'hi ha

Com es pot tramitar:
Presencialment

A les oficines indicades

 

Podeu fer la tramitació presencial amb Cita Concertada, trucant al 938140000 extensió 3370 de dilluns a divendres de 9,30 a 14 hores, o enviant un correu electrònic a l'adreça convivenciaiequitat@vilanova.cat

 

Abans de realitzar aquesta tramitació informeu-vos trucant al telèfon 938140000 extensió 2750 de dilluns a divendres de 9,30 a 14 hores, o enviant un correu electrònic a l’adreça atencio@vilanova.cat

Oficina d'Atenció Ciutadana - OAC
Plaça de la Vila, 8
Tel.: 938143900/ 010 Preu trucada del 010: 0,15 € per a l'establiment de trucada i 0,18 € per minut
Oficina de Convivència
Plaça de la Vila, 12 (Casa Olivella)
Tel.: 938140000 (Ext. 3370) / 938169013

Qui el pot demanar?

Les persones estrangeres immigrades, les sol•licitants d’asil o de protecció subsidiària, les refugiades, les apàtrides i les retornades, que tinguin una edat superior a l’establerta per a la finalització de l’escolaritat obligatòria i que estiguin empadronades a Vilanova i la Geltrú.

Temps mitjà de resolució

Segons cada cas

Procediment

Presentar la sol·licitud adreçada a l'Ajuntament acompanyada de la sol·licitud de la Generalitat de Catalunya (que estableix el Procediment regulat en el Decret 150/2014, de 18 de novembre), juntament amb tota la documentació necessària, a l'Oficina d'Atenció Ciutadana.

Les sol·licituds seran adreçades al Servei de Convivència i Equitat que es posarà en contacte amb la persona per convocar-la a una entrevista personal.

Documentació necessària

-Original i fotocòpia del DNI de la persona sol·licitant;

-O bé, original i fotocòpia de la TIE o del passaport (només les pàgines on figuren les dades personals i de caducitat del document) de la persona sol·licitant.

Consulta tots els tràmits relacionats amb:

Serveis a les persones, Convivència
T'ha sigut útil aquesta pàgina? SiNo
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració