És la comunicació a l’administració de l’existència d’un habitatge desocupat de forma permanent, amb l’objectiu de contribuir a reduir el risc d’ocupacions irregulars d’habitatges i mobilitzar habitatges cap a l’oferta de lloguer assequible del municipi.
L’Ajuntament comunicarà a la propietat les diferents opcions de les que disposa per a arrendar i rehabilitar el seu habitatge amb garanties. A més, instruirà una investigació per a determinar si l’habitatge porta més de dos anys sense ocupar de forma injustificada i si el propietari compleix el deure de conservació de l’habitatge. En cas que s’acreditin aquestes situacions instruirà un expedient de declaració d’utilització anòmala que comportarà un requeriment d’ocupació legal i efectiva. També tramitarà el recàrrec del 50% de l’IBI que preveu les ordenances fiscals i la resta de mesures d’execució forçosa que preveu la normativa d’habitatge.
La persona que fa la comunicació no assumeix cap responsabilitat en el procediment. Les dades de la persona denunciant no es comuniquen a la propietat de l’habitatge.
Termini de la sol·licitudPermanent
Com es pot tramitar: | |
---|---|
En línia a STA | Des del botó TRAMITAR EN LÍNIA que trobareu a continuació, podeu fer la vostra sol·licitud en línia i presentar tota la documentació requerida. Per fer-ho heu de tenir certificat digital o idCAT Mòbil. Si no el teniu, podeu obtenir-lo aquí. Totes les tramitacions del servei d'Habitatge es faran preferentment de forma telemàtica. En cas que no us sigui possible fer el registre telemàtic, podeu fer registre presencial a l'Oficina d'Atenció Ciutadana. Per a resoldre dubtes i fer consultes, podeu també adreçar-vos al Servei d'Habitatge:
Requereix identificació mitjançant idCAT Mòbil, Cl@ve o certificat digital |
Qualsevol persona física o jurídica.
Sis mesos
Per la naturalesa del tràmit no es contempla
Registre Municipal d'Habitatges Buits.