El tràmit per a instal.lar una activitat comercial amb una superfície de venda igual o superior a 400 m2 i inferior a 2.500 m2. s'ha de presentar per Canal Empresa, mitjançant l'enllaç següent:
Comunicar l'inici de l'activitat comercial i l'obertura del centre de treball
Aquesta tramesa permet a les persones físiques o jurídiques presentar en un sol cop les comunicacions següents:
Mitjançant aquest tràmit la persona interessada posa en coneixement de l’Administració l’inici o modificació substancial d’una activitat econòmica, que s'inclou en l’annex de la Llei 18/2020, del 28 de desembre, de facilitació de l'activitat econòmica (en la taula que hi trobaràs consulta la columna corresponent a “Projecte tècnic + certificat tècnic”).
També hi adjunta el projecte i certificat tècnics que acrediten que es compleixen els requisits necessaris que estableix la normativa vigent per exercir l’activitat.
A més, el tràmit municipal inclou la Comunicació de dades d'un establiment comercial amb una superfície de venda inferior a 2.500¿m2 a la Direcció General de Comerç. Aquesta és necessària per poder portar a terme l’activitat en els casos següents:
Període de tramitació
tot l'any
Termini de la sol·licitudno hi ha
Com es pot tramitar: | |
---|---|
Altres | El tràmit s'ha de sol.licitar des de Canal Empresa Comunicar l'inici de l'activitat comercial i l'obertura del centre de treball Tramitable per altres mitjans (correu postal, SMS...) |
Prèviament a la comunicació municipal d'inici d'activitat, caldrà, que:
1- Sol.licitar la llicència d'obres per adequació de local. Informació del tràmit en l'enllaç següent: https://seuelectronica.vilanova.cat/tramits/detall?id=17748. No es podrà presentar la comunicació si no és disposa de la llicència d'obres.
2-Quan l'activitat estigui inclosa en els annexos 1 o 2 de la Llei 3/2010, de 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d'incendis en establiments, acitvitats, infraestructures i edificis, caldrà sol.licitar prèviament l'informe d'incendis. https://seuelectronica.vilanova.cat/tramits/detall?id=124 i presentar l'acta de comprovació d'incendis juntament amb la documentació de la comunicació municipal .
- La persona interessada o afectada pel tràmit.
- Un/a representant degudament autoritzat/da.
no hi ha és una comunicació
Per la naturalesa del tràmit no es contempla
El tràmit per a instal.lar una activitat comercial amb una superfície de venda igual o superior a 400 m2 i inferior a 2.500 m2. s'ha de presentar per Canal Empresa, mitjançant l'enllaç següent:
S’ha posat en funcionament la tramitació unificada que permet a les empreses realitzar els tràmits necessaris per iniciar o modificar una activitat comercial entre 400 i 2.499 m2 de superfície de venda en un únic formulari, en què s’aporten les dades requerides i els documents necessaris, amb independència de l’Administració competent. Aquest és un mecanisme previst a la Llei 18/2020, del 28 de desembre, de facilitació de l’activitat econòmica i al Decret 131/2022, de 5 de juliol, del Reglament que la desplega.
Un cop Canal Empresa rebi la documentació la redirigirà a les diferents administracions responsables. Quan l'Ajuntament rebi la comunicació municipal iniciarà el procediment corresponent per aquest tràmit.
La taxa que correspon al tràmit municipal de comunicació es notificarà una vegada s'hagi presentat la documentació.
Documents que cal presentar per iniciar el tràmit