Menú

Activitats. Control periòdic d'activitats ambientals

Comparteix:

TRÀMIT MUNICIPAL

En l’exercici de l’activitat, l'acció de control periòdic té per objecte garantir-ne l'adequació permanent als requeriments legals aplicables i, específicament, als requeriments fixats en l'autorització, la llicència ambientals i les comunicacions prèvia ambiental, amb la incorporació de les modificacions no substancials, i inclou les actuacions de presa de mostres, anàlisi i mesurament de les emissions i altres proves necessàries.

Els terminis dels controls periòdics s’estableixen tenint en compte els terminis determinats en altres declaracions o controls sectorials preceptius. Si no hi ha un termini fixat per l’autorització, la llicència, o la comunicació s’estableixen, amb caràcter indicatiu, els terminis següents:

  • Les activitats de l’annex II i III, cada sis anys

Els establiments coberts pel Pla d’Inspecció Ambiental de Catalunya resten sotmesos només a les inspeccions ambientals integrades d’acord amb el Programa d'Inspecció Ambiental Integrada de Catalunya.

Les activitats inscrites en el registre del sistema d'ecogestió i ecoauditoria de la Unió Europea (EMAS)resten exemptes de control periòdic, llevat dels controls específics de determinades emissions en els quals s'hagin establert terminis particulars.

Les activitats incloses en l'annex III es poden sotmetre al règim d'autocontrols periòdics, atenent la necessitat de comprovar emissions de l'activitat a l'atmosfera, com ara sorolls, vibracions, lluminositat i d'altres, i a l'aigua, o la caracterització de determinats residus.

Pel que fa a les activitats ramaderes, aquestes estan subjectes al pla de control de la gestió de les dejeccions ramaderes i altres fertilitzants nitrogenats, que executa el departament competent en matèria d’agricultura i ramaderia

Termini de la sol·licitud

El control periòdic s'ha de presentar abans de finalitzar el termini legalment establert en la llicència ambiental

Com es pot tramitar:
En línia

S'ha de generar i pagar una autoliquidació com a pas previ a la tramitació

No requereix identificació digital


S'han d'omplir les dades del formulari i afegir els documents requerits

Requereix identificació mitjançant idCAT Mòbil, Cl@ve o certificat digital

Requeriments

  • Disposar de la corresponent llicència o comunicació prèvia.
  • La resta de documentació que sigui requerida per la normativa reguladora de prevenció i control ambiental de les activitats. (Llei 20/2009)
  • La documentació que acrediti que està en possessió d'altres llicències o autoritzacions que concorrin en l'activitat, si s'escau.
  • Acreditar que es disposa d'autorització sanitària o declaració responsable d'establiments alimentaris de la persona titular, si s'escau.
  • Acreditació de la correcta gestió dels residus de l'activitat.
  • L'última inspecció periòdica de les instal·lacions de protecció contra incendis. (Llei 3/2010)
  • Si disposa de subministrament de gas, l'última inspecció periòdica obligatòria de la instal·lació.
  • L'última inspecció periòdica obligatòria de la instal·lació de baixa tensió.
  • Altres autoritzacions o revisions obligatòries de les instal·lacions o maquinaria, que concorrin en l'activitat i estiguin regulades en normatives sectorial o especifiques.
  • Qualsevol altra documentació, requerida prèviament a la realització del control, que a criteri dels Serveis Tècnics Municipals es consideri oportuna per tal de valorar l'activitat, les instal·lacions i la seva incidència a l'entorn.

Qui el pot demanar?

- La persona interessada o afectada pel tràmit.
- Un/a representant degudament autoritzat/da.

Temps mitjà de resolució

no hi ha és una comunicació

Silenci administratiu

Per la naturalesa del tràmit no es contempla

Procediment

El tràmit s'ha de sol.licitar telemàticament, ja que per llei esteu obligats a relacionar-vos, per mitjans electrònics, amb les administracions públiques, per a la realització de qualsevol tràmit d'un procediment administratiu. (podeu consultar el següent enllaç Obligats legals)

 

1) El Control periòdic  d'activitats sotmeses a llicència ambiental es portarà a terme per una entitat de control ambiental degudament acreditada  (ECA). S'ha de presentar document de comunicació de control periòdic, acta de control i documentació relacionada.

2) El Control periòdic d'activitats sotmeses a comunicació prèvia ambiental, es porarà a terme pels serveis tècnics municipal o mixta (serveis tècnics + ECA). S'ha de presentar document de  sol.licitud de control periòdic, certificat control periòdic i documentació relacionada.

Cal que abans de presentar el tràmit genereu i pagueu una autoliquidació en línea.

Un cop abonada, cal accedir al registre telemàtic a través del botó "tramitar en línia", i que és específic per a aquesta tramitació, adjuntant la documentació corresponent i el justificant del pagament.

Si teniu dubtes podeu fer la consulta a activitats@vilanova.cat, o bé trucant al telèfon 93 814 00 00 (ext. 2160)

 

Documentació necessària

Llicència ambiental

Control periòdic, acta de control emesa per una entitat ambiental de control autoritzada, documentació annexe.

Comunicació prèvia ambiental

Sol.licitud, certificat control periòdic i documentació annexe

Consulta tots els tràmits relacionats amb:

Comerç, Llicències, permisos i autoritzacions, Empresa
T'ha sigut útil aquesta pàgina? SiNo
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració