Menú

Obres Menors. Comunicació Prèvia. Adequar local per a una Activitat.

Comparteix:

TRÀMIT MUNICIPAL

Comunicació Prèvia d'obres menors per a adequar un local per a instal.lar una nova activitat, o bé reformar i/o substituir elements interiors d'una activitat existent. També s'inclou la instal·lació de rètols dels locals.

NO es poden tramitar amb aquest procediment:

  1. Adequacions de locals destinats a activitats classificades pel Decret 112/2021, de 31 d'agost, pel qual s'aprova el Reglament d'espectacles públics i activitats recreatives (bars, restaurants, bar musical, discoteques activitats recreatives...), ni les classificades per la Llei 20/2009, de 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats, com tallers, bugaderies industrials, gimnàs, centres mèdics...)   
  2. Adequacions de locals independentment de l'activitat que es destini, que afectin elements estructurals, forats de façana, ni les que afectin de forma substancial la distribució o instal·lacions de l'establiment
  3. Adequació de locals o instal·lació de rètols que afectin edificis inclosos al P.E.i Catàleg Històric-Artístic

En aquests casos caldrà tramitar les obres a través del tràmit Obres Menors per a Activitat. LlicènciaConsulteu al departament d'Activitats en cas de dubte (activitats@vilanova.cat).

Tampoc es poden tramitar canvis d'ús de local a habitatge. En aquest cas cal fer el tràmit a Obres Majors. Canviar ús de local a habitatge

Un cop acabades les obres d'adequació de l'establiment, i per a l'obertura de l'activitat, caldrà presentar la documentació del Régim de Comunicació d'inici d'activitat, segons la seva classificació.

Preu: Veure ordenances fiscals 5 i 10

Període de tramitació

Tot l'any

Com es pot tramitar:
En línia a STA

Veure apartat Procediment

Requereix identificació mitjançant idCAT Mòbil, Cl@ve o certificat digital

Presencialment

Els obligats legals han de fer el tràmit de forma telemàtica. Consulteu els obligats legals aquí: Obligats legals 

Si no sou obligat legal, la tramitació serà preferenment telemàtica, seguint les instruccions que figuren a l'apartat Procediment. Tot i això, si no us es possible fer el tràmit telemàtic, es pot demanar Cita Concertada per a fer el tràmit de manera presencial.  Per a demanar la cita cal trucar al 938140000 extensió 2150 de dilluns a divendres de 9,30 a 14 hores o bé enviar un correu electrònic a llicencies@vilanova.cat indicant la informació següent: nom i cognoms, DNI, telèfon mòbil, descripció i adreça de les obres

Oficina de Llicències urbanístiques
Plaça de la Vila, 8 1r
Tel.: 938140000 (Ext. 2150)

Requeriments

En el cas que l'activitat estigui classificada dins de l'Annex 1 o 2 de la Llei 3/2010 de la Llei de Prevenció i Seguretat en matèria d'incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis, abans de presentar la Comunicació d'Obres Menors, caldrà disposar de l'informe previ favorable d'incendis.  Veure tràmit Activitats. Sol·licitud d'informe previ en matèria d'incendis

Qui el pot demanar?

- La persona interessada o afectada pel tràmit.
- Un/a representant degudament autoritzat/da.

Temps mitjà de resolució

1 mes

Silenci administratiu

Positiu

Procediment

  1. Omplir i signar formulari de Comunicació Prèvia d'obres menors per a una Activitat (veure apartat Impresos del Tràmit).  Cal incloure dades personals, dades de l’obra i marcar les creus segons l’obra a fer, documentació aportada i apartat DECLARO i signar.
  2. Fer el Registre d’Entrada telemàtic mitjançant el botó Tramitar. Cal identificar-se amb signatura electrònica o IdCAT Mòbil.  Cal adjuntar el formulari de Comunicació omplert i signat i la resta de documents segons les obres a fer (veure apartat Documentació Necessària)
  3. Els projectes han de ser en format PDF i els plànols han de disposar d’escala gràfica. La resta de documents poden ser en pdf, jpg, jpeg, gif o png.  No s’admeten formats comprimits.  No fragmenteu una unitat documental
  4. Cada document annexat pot tenir una mida màxima de 12 Mb.  En el cas que sigui de mida superior, caldrà presentar-lo a través del servei STATransfer, i afegir el justificant de transferència al registre d’entrada telemàtic.
  5. Els obligats legals i les persones físiques que ho desitgin, hauran de complimentar el consentiment de notificacions electròniques, on ha de figurar el correu electrònic de notificació.
  6. Un cop fet el registre d’entrada, en pocs dies, heu de rebre l’autoliquidació, la qual caldrà abonar segons les formes de pagament previstes. Cal presentar el justificant d’abonament per registre d’entrada a:  https://seuelectronica.vilanova.cat/tramits/detall?id=17682La Comunicació Prèvia no tindrà validesa si no ha estat abonada la carta de pagament.
  7. Si cal aportar nova documentació o fer alguna esmena, s'enviarà el requeriment que correspongui.
  8. Passats 10 dies hàbils des de la presentació,(sense comptar dissabtes, diumenges ni festius), es podran iniciar les obres, sempre i quan no es comuniqui al titular la disconformitat amb la Comunicació presentada, s'ajusti a la normativa i ordenances municipals i compleixi amb les condicions establertes a la mateixa comunicació.
  9. La validesa és de 6 mesos des de la data de registre d'entrada.

Observacions

D’acord amb l'article 24 de l'Ordenança reguladora de soroll i vibracions, l'horari de treball estarà comprès entre les 8 i les 20 h. dels dies laborables.

Quan les obres comportin una ocupació o afectació de la via pública, caldrà tramitar la corresponent autorització al departament de Serveis Viaris

Documentació necessària

Per a totes les Comunicacions Prèvies:

  1. Model de Comunicació Prèvia d'Adeuació de Locals omplert i signat
  2. Fotocòpia del NIF o DNI del sol·licitant
  3. Justificar l'accessibilitat del local, d'acord amb el Decret 209/2023, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el codi d'accessibilitat de Catalunya i les TAAC (Taula d'Accessibilitat de Catalunya)
  4. Pressupost
  5. Fotografies
  6. Autorització del representant, si és el cas

En el cas que la reforma suposi canvis de distribució interior també cal:

  1. Memòria tècnica
  2. Plànols de l'estat actual i de la nova distribució
  3. Certificat tècnic de no afectació estructural

En el cas que l'activitat estigui classificada dins de l'Annex 1 o 2 de la Llei 3/2010 de la Llei de Prevenció i Seguretat en matèria d'incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis, també cal:

  1. Informe previ favorable d'incendis.  (Veure tràmit Activitats. Sol·licitud d'informe previ en matèria d'incendis

En el cas d'instal·lar rètols, tendals o marquesines 

  1. Pressupost amb mides materials i colors del rètol, tendal o marquesina
  2. Croquis acotat o fotomuntatge de l'element publicitari (veure ordenança municipal de publicitat)

Consulta tots els tràmits relacionats amb:

Llicències, permisos i autoritzacions
T'ha sigut útil aquesta pàgina? SiNo
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració