Menú

Activitats. Control periòdic d'activitats recreatives/restauració

Comparteix:

TRÀMIT MUNICIPAL

Les actuacions de control periòdic tenen per objecte garantir-ne l'adequació permanent dels establiments als requisits legals aplicables i, específicament al requeriments fixats en l'autorització, la llicència o comunicació prèvia.


Se sotmeten a aquests controls les activitats i els establiments oberts al públic inclosos al catàleg del Decret 112/2010, del 21 d'agost, pel qual s'aprova el Reglament d'espectacles públics i activitats recreatives.


Els controls periòdics s'han d'efectuar cada quatre anys i poden ser realitzats pels serveis d'inspecció de l'Administració o per les entitats col·laboradores de l'Administració.  Aquest termini es computa des de la data de l'atorgament de la llicència o de la comunicació prèvia, o des de la darrera acta de control.

Preu: ordenança fiscal número 9

Període de tramitació

tot l'any

Termini de la sol·licitud

Abans que finalitzi el termini legalment establert per el control periòdic. (4 anys a partir de la concecessió de la llicència, comunicació)

Com es pot tramitar:
En línia

S'ha de generar i pagar una autoliquidació com a pas previ a la tramitació

No requereix identificació digital


S'han d'omplir les dades del formulari i afegir els documents requerits

Requereix identificació mitjançant idCAT Mòbil, Cl@ve o certificat digital

Requeriments

Disposar de la llicència municipal o comunicació prèvia inicial

Qui el pot demanar?

- La persona interessada o afectada pel tràmit.
- Un/a representant degudament autoritzat/da.

Temps mitjà de resolució

Per a comunicacions de control periòdic no n'hi ha perquè no hi ha resolució. Per a sol.licitud de control, el termini és de 3 mesos

Silenci administratiu

Per la naturalesa del tràmit no es contempla

Procediment

El tràmit s'ha de sol.licitar telemàticament, ja que per llei esteu obligats a relacionar-vos, per mitjans electrònics, amb les administracions públiques, per a la realització de qualsevol tràmit d'un procediment administratiu. (podeu consultar el següent enllaç Obligats legals)

 

1) El Control periòdic  d'activitats sotmeses a llicència municipal es portarà a terme per una entitat de control ambiental degudament acreditada  (ECA). S'ha de presentar document de comunicació de control periòdic, acta de control i documentació relacionada.

2) El Control periòdic d'activitats sotmeses a comunicació prèvia municpal d'establiments fixos oberts al públic, d'espectacles públics i activitats recreaives ordinàries es porarà a terme pels serveis tècnics municipal o mixta (serveis tècnics + ECA). S'ha de presentar document de  sol.licitud de control periòdic, certificat control periòdic i documentació relacionada.

Cal que abans de presentar el tràmit genereu i pagueu una autoliquidació en línea.

Un cop abonada, cal accedir al registre telemàtic a través del botó "tramitar en línia", i que és específic per a aquesta tramitació, adjuntant la documentació corresponent i el justificant del pagament.

Si teniu dubtes podeu fer la consulta a activitats@vilanova.cat, o bé trucant al telèfon 93 814 00 00 (ext. 2160)

 

Documentació necessària

  1. Comunicació de control periòdic d'acord amb el model normalitzat.

  2. Document d'identificació i acreditació del titular o, si escau, del seu representant.

  3. Pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil.

  4. Rebut vigent de pagament de la pòlissa de l'assegurança de responsabilitat civil.

  5. Fotografia actual de la façana / façanes de l'activitat.

  6. Fotografia del rètol exterior amb la informació establerta en l'article 72.1 a) del decret 112/20210, del 31 d'agost, col·locat a l'exterior i visible per a tothom pròxim a l'entrada principal amb: denominació de l'establiment, activitat recollida a la llicència, horari d'obertura i tancament i aforament autoritzat del local.

  7. En el cas de no figurar en el Registre d'apoderaments (Representa), documentació que acredita la representació.

  8. Autorització per a tramitar documentació en nom d'una altra persona, si escau.


Documentació específica per a l'actuació de control pels serveis municipals:

  1. Certificació tècnica, redactada per personal tècnic competent, que acrediti l'adequació de l'activitat i de les instal·lacions al projecte autoritzat.(segons model)

  2. Última inspecció periòdica vigent de la instal·lació elèctrica.

  3. Última inspecció periòdica vigent de les instal·lacions de protecció contra incendis.

  4. Documentació acreditativa de la correcta gestió dels residus de l'activitat (olis) (contracti gestió, albarà retirada, etc).

  5. Certificat de l'última inspecció periòdica vigent de la instal·lació de gas, en cas de disposar de subministrament.


Documentació específica per a l'actuació de control per entitat col·laboradora de l'Administració:

  1. Acta de l'actuació de control periòdic emesa per una entitat col·laboradora de l'Administració.

  2. Informe amb pronunciament favorable de l'actuació de control periòdic emès per una entitat col·laboradora de l'Administració.

  3. L'última inspecció periòdica de les instal·lacions de protecció contra incendis.

Consulta tots els tràmits relacionats amb:

Comerç, Llicències, permisos i autoritzacions, Empresa
T'ha sigut útil aquesta pàgina? SiNo
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració