Menú

Cèdula d'habitabilitat de segona ocupació

Comparteix:

TRÀMIT MUNICIPAL

La cèdula d'habitabilitat és un document administratiu que acredita que un habitatge és apte per ser destinat a residència de persones i té les condicions tècniques d'habitabilitat, segons la normativa vigent.

La cèdula de segona ocupació es refereix a habitatges que ja existeixen. Tant si es tracta d'un habitatge que ja disposava de cèdula i aquesta ha caducat, com d'un habitatge usat que no ha disposat de cèdula amb anterioritat.
La cèdula és imprescindible per:

- donar d'alta els diversos serveis d'un habitatge com són l'aigua, la llum o el gas.

- poder transmetre un habitatge en venda, lloguer o cessió d'ús.


La cèdula d'habitabilitat caduca als 15 anys de ser atorgada. Transcorregut aquest termini cal tornar-la a sol·licitar.

Preu: Veure l'apartat Observacions

Període de tramitació

Tot l'any

Termini de la sol·licitud

No n'hi ha

Com es pot tramitar:
En línia a STA

Cal adjuntar l'imprès de sol·licitud d'aquest tràmit i tota la documentació requerida.

Requereix identificació mitjançant idCAT Mòbil, Cl@ve o certificat digital

Presencialment

Totes les tramitacions del servei d'Habitatge es faran preferentment de forma telemàtica. En cas que no us sigui possible fer-ho, cal que contacteu amb l'OFICINA LOCAL D'HABITATGE:

Qui el pot demanar?

El propietari de l'habitatge o persona degudament autoritzada.

Temps mitjà de resolució

30 dies a partir de la data de recepció en el Registre de l'Agència de l'Habitatge de la sol·licitud amb la documentació completa

Procediment

  1. La persona interessada ha de contractar els serveis d'un arquitecte o arquitecte tècnic per tal que faci la inspecció de l'habitatge i ompli el corresponent Certificat d'Habitabilitat, que alhora és també el document oficial de sol·licitud de cèdula. En cas que ho necessiteu, podeu consultar el llistat de tècnics registrats al Directori del web municipal
  2. El mateix professional pot fer la tramitació o l'interessat/da haurà de registrar en línia aquest Certificat d'Habitabilitat.
  3. En cas que sigui necessari, el tècnic del servei d'Habitatge es posarà en contacte amb l'interessat/ada per concertar una visita de comprovació del seu habitatge i entregarà el document de liquidació a pagar a la Generalitat.
  4. En cas que no es faci inspecció del tècnic municipal, el document de liquidació se li enviarà per correu electrònic.
  5. Un cop expedida la cèdula, aquesta s'enviarà en format digital al correu electrònic facilitat,  o bé en paper, si així ho va especificar en el moment de fer la sol·licitud, a l'adreça postal que s'hagi indicat.

Observacions

  • La taxa de la Generalitat es pagarà a una oficina bancària, aportant el full de l'autoliquidació que l¡Oficina Local d'Habitatge lliura a l'nteressat/ada.

 

Documentació necessària

Consulteu el següent enllaç: https://habitatge.gencat.cat/ca/ambits/cedules-habitabilitat/

 

Més sobre el tràmit

Més informació ...

Consulta tots els tràmits relacionats amb:

Habitatge
T'ha sigut útil aquesta pàgina? SiNo
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració