Menú

Cèdula d'habitabilitat de segona ocupació (habitatge usat)

Comparteix:

TRÀMIT D'ALTRES ADMINISTRACIONS

Sol·licitud de la cèdula d'habitabilitat per a habitatges usats, tant si es tracta d'un habitatge que ja disposava de cèdula i aquesta ha caducat, com d'un habitatge usat que no ha disposat de cèdula amb anterioritat.
La cèdula un document que expedeix la Generalitat de Catalunya que acredita que un habitatge compleix els requisits d'habitabilitat i solidesa fixats per reglament. La cèdula és imprescindible per poder donar d'alta els diversos serveis d'un habitatge com són l'aigua, la llum o el gas, per poder realitzar una compra-venda i per llogar un habitatge.
La cèdula d'habitabilitat caduca als 15 anys de ser atorgada. Transcorregut aquest termini cal tornar a sol·licitar-la.

Preu: Veure l'apartat Observacions

Període de tramitació

Tot l'any

Termini de la sol·licitud

No n'hi ha

Com es pot tramitar:
Presencialment A les oficines indicades
Oficina d'Atenció Ciutadana - OAC
Plaça de la Vila, 8
Tel.: 010 / 938143900
Tramitable al Servei de Tramitació Avançada (requereix certificat digital)

Accés al formulari de tramitació

Procediment

  1. La persona interessada ha de contractar els serveis d'un arquitecte o aparellador per tal que faci la inspecció de l'habitatge i ompli el corresponent Certificat d'Habitabilitat, que alhora és també el document oficial de sol·licitud de cèdula (s'ha de presentar en únic full, imprès cara i cara). En cas que ho necessiteu, podeu consultar el llistat de tècnics registrats al Directori del web municipal
  2. L'interessat/da haurà de portar a l'OAC aquest Certificat d'Habitabilitat i l'OAC el registrarà.
  3. Posteriorment, un tècnic municipal es posarà en contacte amb l'interessat/ada per concertar la visita de comprovació del seu habitatge i entregarà el document de liquidació a pagar a la Generalitat.
  4. Un cop expedida la cèdula, aquesta s'enviarà al domicili indicat pel sol·licitant, o bé es trucarà a la persona sol·licitant perquè passi a recollir-la al Servei d'Atenció Ciutadana d'Habitatge (Pl. de la Vila,8)  segons quina sigui l'opció triada pel propi sol·licitant.

Observacions

  • La taxa de la Generalitat es pagarà a una oficina bancària, aportant el full de l'autoliquidació que el tècnic municipal lliurarà a l'nteressat/ada en el moment de la inspecció de l'habitatge.


Qui el pot demanar?

El propietari de l'habitatge.

Temps mitjà de resolució

Entre 20 i 30 dies

Documentació necessària

Consulteu el següent enllaç: OVT de la Generalitat de Catalunya.


Més sobre el tràmit

Més informació ...

Consulta tots els tràmits relacionats amb:

Espai públic
T'ha sigut útil aquesta pàgina? SiNo
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració