Menú

Teleassistència domiciliària

Comparteix:

TRÀMIT MUNICIPAL

El servei de la teleassistència (TLA) permet garantir la seguretat, tranquil·litat i acompanyament a aquelles persones amb problemes de salut o risc de caigudes per la seva mobilitat, al poder contactar de forma immediata amb el centre d'atenció mitjançant un polsador que connecta amb una central d'alarmes 24h al dia i 365 dies a l'any per donar la resposta més adient.

La seva finalitat és ajudar les persones grans, amb discapacitat i/o dependència perquè puguin continuar vivint al seu domicili amb seguretat i reduint el risc d'aïllament.

Consisteix en la instal·lació a l'habitatge de la persona usuària d'un aparell molt senzill, connectat mitjançant la línia telefònica a una central receptora amb la qual es pot comunicar en cas d'urgència. També es dóna un penjoll que permet moure's lliurement per casa, i fins i tot dutxar-se, amb la seguretat de poder contactar amb la central des de qualsevol lloc de l'habitatge. Es valora també la necessitat de la instal·lació de detectors de seguretat (gas, fum, mobilitat i caigudes...).

Des del Centre d'Atenció de Teleassistència, l'equip de professionals atén la consulta de la persona usuària i activa, si cal, el recurs més adient a la situació: localitzar les persones de contacte (familiars, amistats, etc.), desplaçar al seu domicili una unitat mòbil o activar els serveis d'urgència (061, bombers, policia local...).

A més d’actuar en casos d’emergència, el servei també actua de manera preventiva mantenint un contacte telefònic continuat amb la persona usuària.

Preu: Servei gratuït

Període de tramitació

Tot l'any

Termini de la sol·licitud

No n'hi ha

Com es pot tramitar:
En línia a STA

Requereix identificació mitjançant idCAT Mòbil, Cl@ve o certificat digital

Presencialment

Abans de realitzar aquesta tramitació informeu-vos trucant al telèfon 93 814 00 00  (Ext. 3420) de dilluns a divendres de 9:30 a 14 hores, o enviant un correu electrònic a l'adreça ssocials@vilanova.cat

Oficina d'Atenció Ciutadana - OAC
Plaça de la Vila, 8
Tel.: 938143900/ 010 Preu trucada del 010: 0,15 € per a l'establiment de trucada i 0,18 € per minut

Requeriments

- Estar empadronat a Vilanova i la Geltrú.

- Disposar de xarxa elèctrica i telefònica.

- Gaudir de capacitat mental i cognitiva suficient per poder utilitzar correctament el servei.

- Viure sol o conviure amb altres persones que presenten idèntiques característiques d’edat avançada, discapacitat o dependència.

 

Qui el pot demanar?

- Persones majors de 80 anys que visquin soles o bé, si conviuen amb altres persones, que tinguin una edat similar.
- Persones majors de 80 anys que visquin amb un fill amb una discapacitat psíquica, una patologia de salut mental o drogoaddiccions amb necessitats d'atenció.
- Persones que visquin soles i que presentin una situació de risc a causa de l'edat avançada, estat de discapacitat o malaltia i aïllament geogràfic o social amb dificultats importants de mobilitat i/o caigudes reiterades.
- Altres situacions de risc excepcionals a valorar per l'equip tècnic.

Temps mitjà de resolució

S'estableixen uns criteris de priorització per accedir al servei. L’entrega de l’aparell està subjecta a la disponibilitat del servei.

Procediment

La sol·licitud es pot descarregar i imprimir, i presentar-la omplerta i signada per la persona interessada, juntament amb la documentació requerida a l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania de l'Ajuntament (Pl. de la Vila, 8).

Un cop rebuda la sol·licitud, des d'Acció Social ens posarem en contacte per tal de concertar dia i hora d'entrevista.

Documentació necessària

- Imprès de sol·licitud del servei degudament signat per la persona sol·licitant.

- Informe mèdic emès pel metge/ssa de la xarxa pública de Salut.

- Rebut de lloguer/hipoteca.

Tràmits relacionats

Consulta tots els tràmits relacionats amb:

Serveis a les persones
T'ha sigut útil aquesta pàgina? SiNo
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració