Menú

Què fer si... Tinc problemes amb el "Servei de Tramitació Avançada"

El Servei de Tramitació Avançada és la plataforma principal de tramitació municipal.

Pots consultar l'estat dels serveis a la pàgina d'avisos de la Seu electrònica municipal.

El Servei de Tramitació Avançada incorpora mecanismes d'identificació i signatura digitals. Aquests mecanismes són força sensibles al tipus de navegador, de sistema operatiu i altres condicions de l'equip on es vol tramitar.

La majoria dels tràmits municipals fan servir la plataforma VÀLid, com a sistema d'identificació dels formularis. Vàlid té aquests avantatges sobre el sistema alternatiu (amb Java):

  • Permet fer servir l'idCAT Mòbil com a sistema d'identificació
  • Es pot tramitar amb dispositius mòbils (amb idCAT Mòbil)
  • No és obligatori l'ús de certificats digitals (amb idCAT Mòbil)
  • No cal tenir Java instal·lat

Recollim aquí una sèrie de preguntes i respostes per ajudar a realitzar la tramitació, amb el mínim de problemes:

 

A) TRAMITACIÓ AMB VÀLID

 

Quins són els requisits bàsics?

A grans trets, cal disposar d'un ordinador o un dispositiu mòbil amb:

  • Certificat digital o idCAT Mòbil
  • Navegador Chrome, Firefox, Internet Explorer o Edge
  • Accés a Internet

 

Quins problemes puc tenir en formularis que fan servir VÀLid com a plataforma d'identificació?

Consulta el document: 000 - Identificació mitjançant VÀLid.

Atenció!! Tot i que es pot fer servir idCAT Mòbil i idCAT amb passaport, l'aplicació no funciona correctament i no deixa tramitar. S'està intentant resoldre el problema.

 

Què passa si, en intentar tramitar, apareix el missatge "Error: Es requereix un certificat vàlid"?

Si escollim identificar-nos amb certificat digital, consulta el document: 001 - Error: "Es requereix un certificat vàlid".

 

B) TRAMITACIÓ SENSE VÀLID

 

Quins són els requisits bàsics?

A grans trets, cal disposar d'un ordinador amb:

  • Certificat digital
  • Sistema operatiu Windows
  • Navegador Chrome, Firefox, Internet Explorer o Edge
  • Java
  • Accés a Internet

 

Què puc fer per comprovar si tinc el PC ben configurat?

Vés a la pàgina: https://tramitacio.vilanova.cat/sta/pages/utils/checkClient.jsp?urlBack=NO

Ens indica quins són els requisits mínims (navegador, versió de Java, sistema operatiu)  i ens mostra informació necessària pel servei tècnic, en cas de problemes.

 

Què passa si, en intentar tramitar, apareix el missatge "Error: Es requereix un certificat vàlid"?

 

Consulta el document: 001 - Error: "Es requereix un certificat vàlid".

 

Què faig si, en intentar tramitar, el navegador es queda esperant i no carrega la pàgina o apareixen altres errors?

Consulta el document: 002 - Altres errors.

 

 

C) ALTRES PROBLEMES I/O DUBTES EN LA TRAMITACIÓ

 

Què faig si vull pujar un fitxer que és més gran de la mida màxima acceptada?

Els formularis del Servei de Tramitació Avançada no admeten fitxers de mida superior a 12MB. Consulteu com es poden enviar 

 

Què haig de fer per actuar com a representant, en un tràmit?

Consulta el document: 003 - Representació.

 

Què passa si tinc un ordinador Mac?

Tot i que l'Ajuntament no dóna suport a la tramitació sobre ordinadors Mac, en teoria és possible. Consulta el document: Ajudes a la Tramitació 04 - Ús dels ordinadors Mac amb navegador Safari.

 

Què faig si m'apareix el formulari, però tinc altres errors en el procés d'introduir les dades i/o signar els documents?

Consulta el document: 005 - Errors durant la introducció de dades o la firma.

 

Vull accedir a la Carpeta Ciutadana

No s'ha de confondre el Servei de Tramitació Avançada amb els d'Administració Oberta i Carpeta Ciutadana. Si el problema d'accés és per a aquests altres serveis, podem consultar la fitxa: Com accedir a l'Administració Oberta i a la meva Carpeta (Carpeta Ciutadana).

 

Què he de fer per signar un document des del Portasignatures?

Cal seguir les indicacions de la plana del Portasignatures de la Seu Electrònica, tenint en compte que cal complir els Requeriments especificats a la mateixa plana.

Què fer si... Tinc problemes amb el
  • Tramitable presencialment
  • Tramitable telefònicament
  • Tramitable per correu electrònic
  • Tramitable per altres mitjans (correu postal, SMS,...)
  • Tramitació en linia amb identificació digital
  • Tramitació en linia sense identificació digital
T'ha sigut útil aquesta pàgina? SiNo
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració