El Servei de Tramitació Avançada és la plataforma principal de tramitació municipal.
El Servei de Tramitació Avançada incorpora mecanismes d'identificació i signatura digitals. Aquests mecanismes són força sensibles al tipus de navegador, de sistema operatiu i altres condicions de l'equip on es vol tramitar.
La majoria dels tràmits municipals fan servir la plataforma VÀLid, com a sistema d'identificació dels formularis. Vàlid té aquests avantatges sobre el sistema alternatiu (amb Java):
Recollim aquí una sèrie de preguntes i respostes per ajudar a realitzar la tramitació, amb el mínim de problemes:
A) TRAMITACIÓ AMB VÀLID
Quins són els requisits bàsics?
A grans trets, cal disposar d'un ordinador o un dispositiu mòbil amb:
Quins problemes puc tenir en formularis que fan servir VÀLid com a plataforma d'identificació?
Consulta el document: 000 - Identificació mitjançant VÀLid.
Què passa si, en intentar tramitar, apareix el missatge "Error: Es requereix un certificat vàlid"?
Si escollim identificar-nos amb certificat digital, consulta el document: 001 - Error: "Es requereix un certificat vàlid".
B) TRAMITACIÓ SENSE VÀLID
Quins són els requisits bàsics?
A grans trets, cal disposar d'un ordinador amb:
Què puc fer per comprovar si tinc el PC ben configurat?
Vés a la pàgina: https://aoberta.vilanova.cat/sta/pages/utils/checkClient.jsp?urlBack=NO
Ens indica quins són els requisits mínims (navegador, versió de Java, sistema operatiu) i ens mostra informació necessària pel servei tècnic, en cas de problemes.
Què passa si, en intentar tramitar, apareix el missatge "Error: Es requereix un certificat vàlid"?
Consulta el document: 001 - Error: "Es requereix un certificat vàlid".
Què faig si, en intentar tramitar, el navegador es queda esperant i no carrega la pàgina o apareixen altres errors?
Consulta el document: 002 - Altres errors.
C) ALTRES PROBLEMES I/O DUBTES EN LA TRAMITACIÓ
Què haig de fer per actuar com a representant, en un tràmit?
Consulta el document: 003 - Representació.
Què passa si tinc un ordinador Mac?
Tot i que l'Ajuntament no dóna suport a la tramitació sobre ordinadors Mac, en teoria és possible. Consulta el document: Ajudes a la Tramitació 04 - Ús dels ordinadors Mac amb navegador Safari.
Què faig si m'apareix el formulari, però tinc altres errors en el procés d'introduir les dades i/o signar els documents?
Consulta el document: 005 - Errors durant la introducció de dades o la firma.
Vull accedir a la Carpeta Ciutadana
No s'ha de confondre el Servei de Tramitació Avançada amb els d'Administració Oberta i Carpeta Ciutadana. Si el problema d'accés és per a aquests altres serveis, podem consultar la fitxa: Com accedir a l'Administració Oberta i a la meva Carpeta (Carpeta Ciutadana).